Octubre-2015

Dia 1- 64km- La Concordia: Pedalant per la fresca entre plantacions de cafè i camps de cultiu
Dia 2- 35km- Estelí: Dia d’aniversaris (19.000km, 1 any de viatge i aniversari de l’Alba) i  noves coneixences (l’Anabel i els pares de l’Ariel)
Dia 3- Estelí: Dia tranquil, posant-nos al dia, a casa de l’Elba i el Pilo
Dia 4- Estelí: Preparem un sopar ben català amb pa amb tomàquet
Dia 5- Estelí: Últim dia amb la família de l’Ariel, aprofitem per arreglar quatre coses de la bici
Dia 6-  99km- Malpaisillo: Bonica pista de terra fins a El Sauce, carretera adoquinada i més endavant carretera asfaltada tranquil·la, fins a la calorosa població de Malpaisillo, amb vistes als volcans de la Cordillera de los Marrabios
Dia 7- 84km- A 4kms d’Aposentillo: Dia planer amb vistes als volcans Cristóbal i Telica
Dia 8- A 4kms d’Aposentillo: Dia de descans esperant que l’endemà surti el barco cap a El Salvador
Dia 9- 93km- San José Gualozo: Dia intens, ens llevem a les 3h de la matinada per pedalar els nostres últims 50kms per Nicaragua, agafem el barco pel Golf de Fonseca i pedalem els nostres primers 50kms per El Salvador, sota una calor infernal
Dia 10- San José Gualozo: Dia de descans a casa de l’amable família del “warmshower” José i coneixem la Playa Cuco
Dia 11- 108km- Zacatecoluca: Dia planer, amb impressionants vistes del volcà San Miguel
Dia 12- 73km- Playa El Zonte: Dia planer per arribar a la platja amagada d’El Zonte
Dia 13- 113km- Ciudad Pedro de Alvarado: Trencacames bonic seguint la costa, després carretera plana fins a la frontera, tràmits ràpids i dormim ja a Guatemala, el nostre onzè país
Dia 14- 112km- Escuintla: Dia molt llarg, una mica ondulat al principi i després planejant entre plantacions de canya de sucre, coneixem l’entranyable Filadelfo que ven mel d’abella i dormim en un auto-hotel “de l’amor”
Dia 15- 36km- La Antigua: Jornada de pujada per arribar a la colonial i fresca ciutat de La Antigua
Dia 16- La Antigua: Necessitem un descans
Dia 17- 46km- Patzún: Anem guanyant alçada amb companyia de la pluja
Dia 18- Patzún: Dia de pluja, esperant que surti el sol
Dia 19- Patzún: Mirant com plou
Dia 20- 44km- San Pedro de Atitlán: Ha deixat de ploure i anem fins al bonic Llac d’Atitlán, barca i arribem a San Pedro
Dia 21- 41km- Chichicastenango: Deixem el Llac d’Atitlán i ens endinsem cap a les muntanyes
Dia 22- 68km- Sacapulas: Dia de mercat a Chichicastenango i continuem pujant i baixant
Dia 23- 39km- Uspaltán: Bones pujades en un paisatge que ens recorda el Berguedà
Dia 24- 58km- San Cristóbal Verapaz: Recuperant els camins de terra i pedres, cap a Cobán
Dia 25- San Cristóbal Verapaz: Dia d’eleccions a Guatemala, dia de descans per nosaltres
Dia 26- 24km- Cobán: Dia curt i de molta pluja
Dia 27- 63km- Lanquin: Una altra jornada plujosa, enmig d’un paisatge de plantacions de cafè i blat de moro
Dia 28- Lanquin: Anem a conèixer les piscines turqueses de Semuc Champey, un tresor natural ben amagat
Dia 29- 59km- Fray Bartolomé de las Casas: Pista destruïda és la protagonista d’avui, deixem les muntanyes enrere
Dia 30- Fray Bartolomé de las Casas: Els virus ataquen
Dia 31- Fray Bartolomé de las Casas: I contraataquen