Juny-2015

Dia 1- 53km- Santa Inés: Dia bonic d’asfalt, de fred i amb vistes, arribant a Santa Inés pedregant
Dia 2- 80km- Huancavelica: Voregem el Lago Choclococha, tot un espectacle amb cims nevats fins a coronar Abra Chonta, a més de 4800m i baixada fins a Huancavelica
Dia 3- Huancavelica: Pànxing day
Dia 4- 78km- Izcuchaca: Dia d’asfalt amb poc trànsit però molts gossos amb ganes de lladrar-nos i seguir-nos, una altra icona del Perú
Dia 5- 92km- Orcotuna: Una agradable coneixença, el Pepe Torres, una emblema d’hospitalitat
Dia 6- 75km- Huaricola: Deixem la fèrtil vall de Huancayo i de nou cap a les alçades, tot trobant-nos altre cop i per casualitat amb uns suïssos cicloturistes, després de 5 mesos
Dia 7- 78km- Central Hidroelèctrica Malpaso: Del quitrà a la “trocha”
Dia 8- 50km- Marcapomacocha: Pedalant per terra de llacs, pastures i formatges
Dia 9- 60km- Lago Chungar: Dia d’espectacle, llacs, llacunes, muntanyes nevades…
Dia 10- 76km- Huancahuasi: Continua l’espectacle, grans parets, ens distreuen de la duresa de les carreteres del Perú
Dia 11- 13km- Rapaz: Remuntem 800m i decidim agafar-nos la resta del dia amb calma en aquest tranquil poblet
Dia 12- 43km- Oyon: Pedalant gairebé a 5000m, amb les primeres vistes sobre la Serralada del Huayhuash
Dia 13- 69km- Cajatambo: Jornada físicament dura i climatològicament adversa
Dia 14- 67km- A 15 km de Llipa: Gran baixada fins al Cañón, tot el que baixa ha de tornar a pujar
Dia 15- 26km- Rajan: Continuem pujant, hi ha vida a fora del Cañón, es comença a entreveure la gran Serralada del Huayhuash
Dia 16- 70km- Conococha: Continuem pujant, però més suau, per retrobar finalment l’asfalt
Dia 17- 83km- Huaraz: Etapa espectacular amb vistes directes sobre la Cordillera Blanca i el Huayhuash
Dia 18- Huaraz: Ens hem de recuperar del “trote”, aprofitem per descansar, Internet, comprar, alimentar-nos bé…
Dia 19- Huaraz: Coffee and cake
Dia 20- Huaraz: Tercer i últim dia de descans, algunes compres més
Dia 21- 67km- Quebrada Ulta: Jornada que ens deixa bocabadats, dormim a sota de l’imponent Huascarán
Dia 22- 50km- Chacas: Com hi pot haver tantes glaceres en tants pocs kilòmetres? Impressionant!
Dia 23- Huaraz: El nucli de la roda del Ricard ha dit prou, tornem a Huaraz i intentem solucionar-ho però de moment no hi ha recanvi
Dia 24- Huaraz: “Xapusa” feta i llestos per tornar-hi demà, de pas ens regalem un bon curry en un restaurant
Dia 25- 124km- Yuracmarca: Dia llarg pel Cañón del Pato, 35 túnels excavats a la roca
Dia 26- 57km- Chuquicara: Dia de botar i botar per una carretera pedregosa i “calaminosa”, resseguint el riu avall
Dia 27- 69km- Llaycucha: Comencem a remuntar seguint una altra vall molt àrida i amb calor, i dormim al pati de l’escola del poblet de Llaycucha després de gairebé 2000m de desnivell positiu
Dia 28- 53km- Mollebamba: Continuem pujant fins a Pallasca, baixem, pugem, baixem i arribem a Mollebamba, un altre dia aproximant-nos als 2000m de desnivell
Dia 29- 54km- Chaquicadan: Vall amunt, vall avall, per zones molt rurals, fins arribar a Chaquicadan, on ens remullem amb aigües termals
Dia 30- 58km- Huamachuco: Per pistes rocoses i mines d’or i carbó