Agost-2016

Dia 1- 68km- Sota el pas Kaldama, vessant Jalalabat: Pas Kaldama, a gairebé a 3000 metres, més de 2000m de desnivell positiu avui i ens trobem a dos catalans, el Jordi i l’Aina
Dia 2- 118km- Ozgen: Tornem a l’aridesa, a la calor
Dia 3- 56km- Oix: Una matinal per arribar a la ciutat, una mica d’oasi abans d’entrar a la Xina
Dia 4- Oix: Dia d’Internet i descans
Dia 5- Oix: Continuem preparant la ruta per la Xina i a la tarda compartim bones converses amb els nostres amics americans, el Justin i la Shannon, que acaben d’arribar
Dia 6- Oix: Descansem i sopem amb els altres estrangers de l’hostal-càmping, entre ells dos igualadins que fan el Mongol Rally
Dia 7- Oix: Matí al basar
Dia 8- 105km- Kunelek: Fem el pas Chyiyrch (2.389m) i ens tornem a trobar amb els americans, acampem junts
Dia 9- 79km- Sary-Tash: Dia dur amb el pas Taldyk, però la serralada del Tian-Shan ens dóna la recompensa tot arribant a Sary-Tash
Dia 10- 71km- Irkeshtam: Vent de cara, pluja durant una estona… però una jornada espectacular!
Dia 11- 90km- A 15kms de Kashgar: Pedalem una mica, després durant 140kms està prohibit pedalar, tràmits fronterers i cap a Kashgar: hem arribat a la Xina!
Dia 12- 29km- Kashgar: La policia ens ve a veure a on hem acampat, pedalem fins a la ciutat, anem a l’estació de tren i sopem al mercat nocturn
Dia 13- Kashgar: Tornem a l’estació de tren i aconseguim bitllets i enviar les bicis a Xining, des d’on començarem a pedalar
Dia 14- Kashgar: Matí al mercat d’animals i tarda d’aniversari de l’hostal
Dia 15- Kashgar: Dia tranquil, de compres bàsiques
Dia 16- Tren Kashgar-Xining: Marxem de Kashgar i tarda i nit de tren
Dia 17- Xining: Després d’un dia de tren, arribem a Xining
Dia 18- Xining: Dia de pluja
Dia 19- 75km- Yatoutan: Primer pas a 3820m, boira i plugeta
Dia 20- 90km- Yashiga: Veiem el primer pelegrí prostant-se a la carretera
Dia 21- 96km- Bao’an: Visitem el monestir de Tongren
Dia 22- 60km- Gajia: De les muntanyes àrides vermelles a 3600m, la pluja no ens deixa arribar a Xiahe
Dia 23- 27km- Xiahe: Visitem el monestir de Labrang i torna a ploure
Dia 24- 104km- Luqu: Carretera secundària molt bucòlica des de Xiahe, passant per l’aeroport
Dia 25- 76km- A 45kms de Langmusi: Carretera terciària fins a “Stone Forest”, de camí hem parat en un monestir tibetà, i agafem pista de terra cap a Roergai
Dia 26- 99km- Roergai Wetlands: La gran plana de Roergai al voltant del 3400m tota la ruta
Dia 27- 97km- 50kms després de Zoige: Un altre dia plujós entre iacs, iurtes, plans i vent de cara
Dia 28- 92km- Songpan: Més vent de cara i pluja fins a 3800m, llavors una llarga baixada fins a Songpan
Dia 29- Songpan: Plou i aprofitem que tenim wifi
Dia 30-112km- A 28km de Maoxian: Dia sense gran atractiu, amb molta baixada, i coneixem una parella de cicloturistes francesos, el Damien i la Laurant
Dia 31-100km- Yingxiu: Continuem baixant per la mateixa carretera, ens travessen amb furgoneta 5 túnels seguits i arribem on hi va haver l’epicentre del terratrèmol el 2008