THE GREAT DIVIDE VI: De Pie Town a Antelope Wells

Antelope Wells. Frontera amb Mèxic. 14:00 de la tarda. 34 graus. Fi del Great Divide MTB Route.

DCIM100GOPROG0010033.

Ara sí! Hem acabat el Great Divide i hem creuat de nord a sud els Estats Units!

DCIM100GOPROGOPR0002.

Hachita, l’últim poblet abans de la frontera

Últims kilòmetres en pista de terra

Avui hem acabat la nostra ruta aquí, enmig del no-res, on finalitza el Great Divide. Hem creuat tot Estats Units des del Canadà, de Banff a Antelope Wells. Més de 4400 kilòmetres per zones rurals, muntanyoses i desèrtiques on hem gaudit d’hospitalitat i solitud, en les grans extensions sense poblar de Montana, Idaho, Wyoming, Colorado i New Mexico. Sens dubte, una altra Amèrica ben desconeguda. Una sensació estranya i contradictòria. Contents i satisfets, però també tristos. I sobretot cansats. L’estat de New Mexico és dur!

DCIM100GOPROGOPR0048.

Separ, una petita botiga amb una benzinera abandonada

DCIM100GOPROGOPR0035.

Arena i calor

La bellesa del cactus

Un dels policies americans d’aquesta frontera ens porta 2 gelats, 2 trossos de pastís i begudes fredes. Estem gairebé tan tirats com un gos vellet que corre per aquí, mig borni, que des que hem arribat no ha fet altra cosa que jaure a l’ombra; el gos policia més gandul que hem vist mai. El nostre amic Rik ens ve a buscar per portar-nos a casa seva, a Albuquerque, però encara hem d’esperar una bona estona. Mentrestant, descansem sota una ombra i veiem com n’és de tranquil·la aquesta frontera. De tant en tant, només de tant de tant, arriba algun cotxe ple de mexicans de camí als Estats Units.

Per les Gila Mountains, ja en asfalt

Una antic pub abandonat, a Hachita

Des del poblet de Pie Town i després de descansar un dia més en “la casa de les torradores”, sortim pedalant amb la companyia del Greg, un australià que es dedica a portar turistes en veler durant 6 mesos de l’any a l’Antàrtida. Pedalem en companyia tres dies. És sempre diferent pedalar amb una tercera persona, cadascú té els seus hàbits i manies, però ens ho passem bé.

Un dels resturants de pastissos de Pie Town

Enmig del no-res, ens trobem aigua i galetes per als ciclistes

DCIM100GOPROGOPR0009.

Conversant amb el Greg al costat del foc

La previsió del temps és molt important en aquestes contrades. Les Gila Mountains, les últimes muntanyes del GD, són famoses entre els ciclistes pel fang, per la solitud i per la duresa. Diuen haver-hi moltes pujades i baixades dretes però a nosaltres el que ens preocupa més és la pluja i el fang que porta a posteriori. Portem provisions extres, per si es dóna el cas.

DCIM100GOPROGOPR0023.

Corbes tancada, pujades dretes… Estem avisats! Les Gila Mountains ens esperen…

Flors del desert

Flor de iuca

El cel està tapat i els núvols van creixent amb força. Hi ha trams amb fang de les últimes pluges però res comparat amb el que han viscut altres ciclistes, havent d’empènyer durant milles i milles o simplement abandonant la bicicleta. Ens sentim afortunats, de moment!

El regal de matinar

Alguna fanguera

Amunt i avall per les Gila Mountains

Pugem i baixem innumerables vegades. Les cames ja ho noten. En tres dies ens plantem a Pinos Altos, un petit poblet abans de Silver City, a casa dels “warmshowers” Carl i Damie. Són una parella de mestres retirats que durant 21 anys van viure i treballar en una reserva d’indis, amb els “navajo”. Les seves històries són inspiradores i colpidores al mateix temps. Ja hem superat les Gila Mountains i comencem a veure Antelope Wells com una realitat.

Amb uns altres ciclistes que coincidim en un càmping primitiu

Per si algú el vol: Descapotable per vendre, va perfecte, necessita bateria

DCIM100GOPROG0010027.

A casa del “warmshowers” Carl i Damie

L’endemà entre asfalt i terra, arribem a un altre poblet tan petit com Pie Town, només 42 persones viuen allà, a Hachita. No hi ha ni escola i des de fa dues setmanes el Jeff ha reobert la benzinera i la petita botigueta del costat. Ens ofereix la clau del centre comunitari per passar-hi la nit. Mentre una forta tempesta elèctrica il·lumina la nit, estem sota cobert i còmodes en aquest centre on fins i tot hi ha cuina.

Així és el desert de New Mexico

Un desert amb vida multicolor

Típics molins, on sol haver-hi aigua

A dins del centre comunitari d’Hachita

Últims 75 kilòmetres plans i d’asfalt ens condueixen a la frontera. No hi ha trànsit, només els policies que patrullen i algun animaló curiós que pren el sol en la carretera. Ens trobem un llangardaix cornut, una espècie amb un mecanisme de defensa força únic: expulsa sang pels ulls! Ens distraiem mirant-lo, observant aquí i allà. Això s’ha acabat.

L’antiga església d’Hachita

Encarant els últims kilòmetres cap a Antelope Wells, la frontera

Necessito un descans tot i no haver-hi ombra

Últim cop que creuem el “Continental Divide”, la divisòria continental

El Rik ve a buscar-nos per tal de portar-nos fins a casa seva, a Albuquerque. No portem ni 10 kilòmetres conduint i un policia que sembla menor d’edat ens fa parar. El Rik ens aconsella no obrir la boca. El nostre accent en anglès podria fer-lo pensar que som mexicans, possibles fugitius. Abans de dir res, el policia xuleta escup al costat del cotxe del Rik. Es creu un “policia de Los Angeles”?! En fi… Ens demana la documentació i ens fa quatre preguntes. Es mira les bicicletes i demana quants dies hem tardat a fer el Divide caminant. Li tornem a dir que les bicicletes són per pedalar i que hem fet el Divide pedalant. Ja no sap què més dir i ens deixa marxar, cap “a casa”. Passem uns dies de descans en el petit poblet de Corrales, al nord d’Albuquerque, en companyia del Rik i la seva família, preparant el nostre pròxim destí.