Nova Zelanda, d’Auckland a Taupo: Natura 100%

Em desperto, obro els ulls, encara tinc son, sento un cant intens d’ocells, el cel és blau i el verd de la gespa del jardí brilla amb força. El Ricard ja està despert. Després de dos vols i una parada exprés a Kuala Lumpur, és el nostre primer matí a Nova Zelanda, a la terra del llarg núvol blanc.

DCIM100GOPROGOPR0013.

Les torres Petronas de Kuala Lumpur, a Malàisia

Auckland

Som a casa de la Tamie i el Will, una japonesa i un anglès que fa uns anys van arribar a Nova Zelanda com nosaltres, amb dues bicicletes, des del Japó. Es van enamorar d’aquesta terra i des de llavors, viuen i treballen a Auckland. Gaudim de la seva companyia, empatia i amabilitat i de les converses animades al vespre. Auckland es converteix en el nostre kilòmetre zero, el punt perfecte de partida per la nostra ruta cap al sud.

A casa de la Tamie i el Will

Experimentem un canvi des del primer moment que aterrem. Fa mesos que ens “passegem” per l’Àsia, setmanes que vam tornar a marxar de casa i tornem, de cop, a pedalar per un país econòmicament desenvolupat.

Un parell de pukekos

Ara, i aquí, l’abisme és gegant. Anem al supermercat, i trobem de tot i més, productes que feia mesos que no veiem i altres que ni recordàvem. Tot està net i ordenat. Hi ha unes normes a seguir, uns preus alts a pagar, però a Nova Zelanda s’hi respira benestar. Ens passegem pel barri dels nostres amics, per Onehunga, totes les cases amb el seu jardí impecable; algunes, amb la barca, a punt per les vacances de Nadal. Definitivament, hem canviat de país i de continent.

Kia ora! Hola!

Per pistes ciclables

En les nostres primeres pedalades per les Antípodes percebem les primeres olors. Són olors intenses, aromes, flaires, que associem en altres moments viscuts. També, algunes són olors conegudes, que ens porten a petites contrades de casa nostra: la inequívoca olor a herba acabada de tallar, el flaire de la pinassa que cobreix alguns camins, la intensa aroma de les fulles d’eucaliptus, l’olor de la groguenca ginesta ben florida, l’olor a mar o bé l’aroma de maduixers a peu de carretera. És un despertar per l’olfacte, un joc constant d’associacions mentals. Alguns els comentem, altres simplement els olorem i continuem fent moure els pedals.

Kawakawa Bay

Des d’Auckland, esquivem el trànsit tot seguint el Tour Aotearoa, la que serà la nostra ruta de nord a sud, amb algunes variacions, per Nova Zelanda. Els primers turons verds, ramats d’ovelles i vaques, carreteretes tranquil·les que zigzaguegen són l’àpat del dia. És tot tan perfecte, idíl·lic, bucòlic que sembla que siguem els personatges d’un conte de fades.

Reunió d’ovelles

Cignes negres

L’Hauraki Rail Trail és el primer dels camins senyalitzats que seguim, 83 kilòmetres, fàcils, entre pastures, seguint una històrica línia de tren. Ens va bé per escalfar motors i acostumar-nos al terreny. És planer i el sol llueix.

DCIM100GOPROGOPR0063.

El nostre primer camí senyalitzat

Dormir en autobús o en tenda?

L’enllacem amb el Waikato River Trail, 105 kilòmetres, que ja no són ben bé per passejar-s’hi el diumenge. Hi ha alguns trams tècnics i alguna pujada que amb alforges ens fa suar i treure tota la força. És remot i segueix el riu més llarg de Nova Zelanda, el Waikato, d’aquí ve el nom de la ruta. Passem per bosc natiu, llacs i camps de pastura. Varietat en la vegetació. Creuem ponts i molts passos canadencs. És un camí molt recargolat, però tenim temps i anem avançant de mica en mica. La idea de desfer-nos d’algunes coses per tal d’anar més lleugers i sentir-nos més àgils comença a agafar forma. Si volem creuar Nova Zelanda per aquests camins, hem de prescindir d’algun material, sinó al cap de quatre dies les nostres cames començaran a fer figa.

DCIM100GOPROGOPR0101.

El següent camí: el Waikato River Trail

Baixo? Passo?

Un dia de pluja

Arribem a Rotorua, des d’on seguim el Te Ara Ahi Trail, 47 kilòmetres “geotèrmics”. Ens porta a la zona termal de Waiotapu: guèisers, fang bullint, piscines multicolors, rierols d’aigua calenta… I una forta olor a sofre. L’anomenen la zona volcànica amb més colors de tot Nova Zelanda. Atrau a molts turistes i entenem el perquè.

DCIM100GOPROG0010005.

Amb el John, el nostre “warmshower” a Rotorua

DCIM100GOPROGOPR0172.

Arbres de metres d’alçada, les sequoies

DCIM100GOPROGOPR0040.

A Waiotapu, un paradís geotèrmic

L’últim regal abans d’arribar a Taupo no ens l’esperem: 40 kilòmetres de vent de cara, sense treva. No és pas el primer cop que pedalem en aquestes condicions, però avui era d’aquells dies que un es pensa que seran fàcils, i res més lluny de la realitat. Com sempre… de mica en mica s’omple la pica i acabem arribant a Taupo, quan ja comença a fer-se fosc.

Observant

El llac Taupo, amb el nevat Mt. Ruapehu (2.797m)de fons

Passem un Nadal especial amb l’Emma, la Debbie i la seva família. El menjar, com a casa nostra, és el centre d’aquesta celebració. Tot i així, encara hi ha temps per fer alguna escapada al llac o alguna caminadeta en algun cim proper. Passem uns dies de Nadal “en família” i gaudint amb les nostres amigues i de l’entorn de Taupo.

20161226_1139100_resized

Un spa amb tota la nostra “família” de Taupo

Ja amb la panxa plena i amb les cames més descansades, enfilem cap al nostre següent destí: el Timber Trail.